+420 724 554244

Nábřeží SPB 457/30, Ostrava

Top

Kompletní průvodce rozměry bannerů Google Ads & Sklik

rozmery-banneru-google-ads-sklik

Kompletní průvodce rozměry bannerů Google Ads & Sklik

Velmi často řeším dotazy klientů na to, jaké formáty bannerů a v jakém počtu mají nechat pro obsahové kampaně připravit. Rozhodl jsem se proto ušetřit čas všech zúčastněných a kompletní návod pro formáty bannerů sepsat do článku.

 

Responzivní a klasické inzeráty

Na začátek si uveďme, že formátů displayové reklamy můžeme využít více. Teď vynecháme dynamické formáty (i když responzivní obsahové reklamy v Google Ads se po nahrání zdroje mohou stát také dynamickými) a budeme se bavit o klasických bannerech a bannerech pro responzivní inzeráty. Obě varianty jsou využitelné pro obsahovou síť i remarketing.

Do responzivních reklam musíte vložit také textové nadpisy a popisky, které systém namíchá s obrázky a automaticky vygeneruje různé varianty reklam pro obsahovou síť. Pro responzivní reklamu budete potřebovat 2 obrázky – jeden obdélník s poměrem stran 1:1,91 (to splňuje i rozměr 1200×628 px, který se používá také pro Facebookovou reklamu) a čtverec (tedy poměr stran 1:1). Já zadávám jako čtverec formát 300×300 px, protože jej (po menší úpravě) lze využít i jako banner pro Sklik. Čtverec potřebujete zejména v případě, že nahráváte obrázky prostřednictvím Adwords Editoru, jinak si jej můžete vyříznout z většího obrázku v editoru pro úpravu bannerů.

Pro Sklik nesmí text na těchto bannerech přesáhnout 20% plochy obrázku. Doporučuji volit obrázek, který pokud možno souvisí s účelem inzerátu a zaujme. A nevkládat na něj vůbec žádný text. Pozor také na okraje, systém je někdy ořízne. Další detaily ohledně responzivních reklam naleznete v nápovědě Google Ads a nápovědě Sklik.

Shrnutí (zadejte svému grafikovi):

  • 1200×628 px [max 5 MB pro Google Ads, max 1 MB pro Sklik]
  • 300×300 px [max 150 kB]

 

rozmery-banneru-300-600Potřebujete ušetřit čas? Použijte pouze nejvýkonnější bannery

Chcete-li využívat také klasické bannery, bude zřejmě záležet na rozpočtu a kapacitách grafika, kterého máte k dispozici. Pokud z nějakého důvodu nechcete nebo nemůžete vyrábět kompletně všechny formáty bannerů (a že jich je požehnaně), můžete zkusit top 5 pro každý systém, které mají největší počet zobrazení:

Google Ads [max 150 kB]

  • 300×250 px
  • 336×280 px
  • 728×90 px
  • 300×600 px
  • 320×100 px

 

Sklik [max 150 kB]

  • 480×300 px
  • 300×250 px
  • 300×600 px
  • 970×310 px
  • 300×300 px

Některé velikosti se shodují, takže v podstatě vám bude stačit vytvořit 8 formátů bannerů. Nezapomeňte, že datová velikost bannerů nesmí přesáhnout 150 kB (jinak vám to systém nesežere). Jako podporované formáty neanimovaných bannerů můžete použít GIF, JPG, PNG. GIF je jediný použitelný formát pro animované bannery (délka animace nesmí přesáhnout 30 sekund, maximálně je povoleno 5 snímků za sekundu, animace nesmí „problikávat”). Není zde limit 20% na text.

 

rozmery-banneru-728x90Kompletní seznam formátů

Pokud vyberete jen některé formáty, bude to levnější na výrobu. Přicházíte ale o zásah. Je-li cílem vaší kampaně právě co největší zásah, měli byste si nechat vyrobit rozměrů co nejvíce.

Chcete využít všechny formáty, které obsahová reklama nabízí? Naleznete je uvedeny níže.

Google Ads

  • 200×200 px
  • 240×400 px
  • 250×250 px
  • 250×360 px
  • 300×250 px
  • 336×280 px
  • 580×400 px
  • 120×600 px
  • 160×600 px
  • 300×600 px
  • 300×1050 px
  • 468×60 px
  • 728×90 px
  • 930×180 px
  • 970×90 px
  • 970×250 px
  • 980×120 px
  • 300×50 px
  • 320×50 px
  • 320×100 px

 

Sklik

  • 160×600 px
  • 300×600 px
  • 300×300 px
  • 300×250 px
  • 320×100 px
  • 480×300 px
  • 728×90 px
  •  970×210 px
  •  970×310 px

 

Potřebujete poradit s formáty bannerů nebo nastavením obsahové reklamy? Kontaktujte mne.

(Zdroj: support.google.com, napoveda.sklik.cz, www.livingonline.com.au)

>